Vilken härlig dag!

Det var en tung dag på Geijers förskola igår. De ringde från vikareiantällningen vid halv åtta igår morse och undrade om jag kunde örja jobba klockan 8, självklart tackade jag ja utan en aning om vad klockan var. Blev väldigt stressad när jag såg att jag bara hade tjugo minuter på mig! Det var bara att slänga i sig frukost och gå iväg, det visade sig att jag skulle vikariera tillsamans med min gamla förskolelärare. Ganksa skumt att hon kände igen mig. Träffade på nästan alla mina gamla lärare och alla kom ihåg mig, kändes skumt att gå i de där lokalerna igen, det trodde jag aldrig!
Jobbade iallafall tll klockan 16 och gick sedan hem och la mig och sov i dryga tre timmar! Jag var helt slutkörd efter en dag med 26 sexåringar! Jag fattar inte hur dom står ut, jag ska nog inte bli förskolelärare iallafall!

Idag har det varit en riktigt fin dag, satt faktiskt tillockmed ute i solen på balkongen en stund i förmiddags. Vid halv två kom jimmy och plockade upp mig för en fika på som hemma! Det var trevligt att sitta där och titta på folk och bara slappna av! Vi åkte sen ner till sjön för en strandpromenad, vi blev chockade över vad vi såg, massor av träd som var nersågade, golfbanan var borttagen och ett hus fattades. Vi kände knappt igen oss i den lilla staden! Som sagt, chockerande!
Klockan fyra väntade jobb tillsammans med Sofie, Hannah och Christine,det var riktigt kul att jobba idag! Inget som gick rätt men endå gick allt bra.
Tog mig en promenad hem och väl hemma väntade god kycklingwok, har tittat lite på arga snickaren och just nu är det hockey på tv ännu en gång!

Det är redan torsdag imorgon och snart väntar ännu en helg, det går sjukt fort nu. Vet faktist inte vad som väntar denna helg, ska träffa Sandra på Fredag och jobb på söndag, lördagen är än så länge blank!

Ge mig vår!!

Kommentarer
Postat av: ae

Aha! När ska du skriva upp då? Hoppas det går vägen! Kul också att du fått prova på vikariejobbet! :) PUSS

2009-03-19 @ 15:37:27
URL: http://annesavinen.blogspot.com
Postat av: Anna

Ah nu har ju alla vi varit där va, som vikarie alltså.

Vadå skriva upp?

2009-03-19 @ 16:23:50
URL: http://annasaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0