ledighet

Måste erkänna en sak, det är inte lätt när det inte finns någon dörr eller isoleringsliknande till vårt sovrum, här sitter jag i vardagsrummet och försöker vara så tyst som möjligt för att carl ska kunna sova, Han kom hem sent inatt och sen up tidigt för att jobba. Klart han behöver lite sömn pojken;)
Annars då, tänkte jag skulle hålla i det här med bloggandet nu mer och mer speciellt för att Anne som befinner sig på andra sidan jorden, sanrt iallafall ska kunna läsa om alla bravader som händer här hemma i Karlskoga och även för att Anna inte ska få allt för mycket hemlängtan när hon sitter i sin spårvagn i Göteborg och tycker att passagerarna inte alls pratar lika roligt som passagerarna hemma i Karlskoga. Vem vet du kanske även får en vän som de busschauförerna här i stan har. Det hoppas jag, då kanske dina dagar inte känns allt för långa..
Det är mycket som händer nu måste jag säga. Syrror flyttar hit och dit, inte bara mina. Vi har flyttat och snart ska även studierna börja för mig, ska lägga min ansökan på lådan senare när jag tar min promenad. Dock är det bara till komvux än så länge eftersom Hotell och Restaurang var så mycket för A kurser så måste jag plugga Engelska B för att komma in på den linjen eller vad det kallas som jag vill.

Har varit ledig sen i måndags nu och idag börjar verkligen rastlösheten komma fram, vad ska jag göra nu, vad blir det ikväll, om jag kanske skulle göra så, eller så? Eller senare?
Inte lätt alla gånger, men var iallafall på hockey igår, tråkig förlust men trevlig match, det är sjukt vad mycket folk som passar på att gå på hockey när det är gratis, har nog aldrig sett så mycket folk.. nästan.
Tog mig även en promenad igår, barkbanan var det länge sen man gick i, och det var ju inte lätt att gå där i denna årstid. Två skidspår på var sida och i mitten en snövall som man fick pulsa i, tungt, men det gick det oxå.

Som sagt, rastlöshet.. ska jag laga mat nu eller senare, promenad nu eller senare, fortsätta städa nu eller senare`?
Nej det får bli allt senare, sitter kvar i soffan ett tag till!

hej

Kommentarer
Postat av: virre

va ska du plugga?:O

2009-02-13 @ 22:55:33
URL: http://virredirre.blogg.se/
Postat av: Ae

Har du ansökt om engelska B ännu? När börjar och slutar kursen? Kisses!

2009-02-15 @ 13:07:57
URL: http://www.annesavinen.blogspot.com
Postat av: sari

Ska plugga engelska B. Jaa jag har skickat in ansökan.. har inte fått någon mer information ännu:/

2009-02-17 @ 21:05:10
Postat av: Anna

Du får hålla ögonen öppna för min alldeles egna blogg å då ska du få läsa allt om min bästa vän som står brevid mig i vagnen varje dag och förgyller min vardag :) Tills dess får vi väl skypa som mamma skulle säga. Kisses

2009-02-18 @ 20:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0