Lussebulle

Sitter och tittar på Extreme Home Makeover och jag måste erkänna att man faktiskt gråter en skvätt när dom flyttar på bussen och familjen får se sitt nya hus. Det låter ju ganska patetiskt och jag har aldrig gjort det förut, men det har väl kanske med julen att göra, vem vet!!

Igårkväll gjorde jag och Carl Pepparkakshus eller rättare sagt vi skulle göra det, men efter att Carl knäckt ena kortsidan gav han upp och gick och satt sig i soffan, så jag fick göra det mesta själv. men det var roligt endå tycker jag. Det blev fint, kristyren ser ut som slask men det gjorde inget i det stora hela. Vi har iallafall ett pepparkakshus. Nu ska vi bara hitta några gubbar och gummor som vill flytta in i det fram till julgransplundringen då det är dags att riva det!


rikigt så här fint var inte vårat hus, men som jag sagt tidigare så funkar inte kameran så inga kort blev det!!

Idag har vi bakat och gjort julgodis här hemma, det blev Lussebullar, knäck och kokosmums. Skulle gjort mer men vi orkade helt enkelt inte. Det fick bli ordentligt med julkänslor idag och det gillar jag verkligen. Jag längtar verkligen till jul, och sedan till nyår och branäs, det kan bli väldigt bra tror jag.:):)



Tog en promenad förut innan maten och det är så kul att gå runt bland kvarteren och se allas julpynt, en del hus lyser upp hela gatan, medans andra hur knappt syns i mörkret. Frågan är bara om man är för lat för att pynta eller om man helt enkelt inte bryr sig om julen, kanske har vi en och annan Grinch i våra kvarter.

Kommentarer
Postat av: Virre

Jaha haha!

2008-12-10 @ 17:05:52
URL: http://virredirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0