3 december..

och fortfarande ingen julkalender som jag ahde blivit lovad innan. Men pågrund av det har jag skapat mig en egen jukalender där vi varje dag, Jag och Carl ska ge något tillvarandra som en lucka. Det har väl gått sådär med det, men det började med i måndags att han fick i luckan att han fick spela sitt spel och jag fick i  min lucka att jag fick titta på one tree hill, det var väl en helt okej start på det.Igår fick jag i min lucka massage och där var jag lite dålig så han fick spela sitt spel igen. Men idag/ikväll ska jag komma på något rikgigt bra för att gottgöra honom på. kan vara en bra idé detta så kan jag skriva varje dag om vad vi får i våra luckor.
På tal om Julkalendrar läste jag en blogg http://addspirit.blogg.se/2008/december/tidernas-basta-julkalender.html där hon skriver om vilken julkalender hon tycker är bäst : Sunes jul och då tänkte jag även skriva vilken jag tycker är bäst och med tanke på att jag somnat till Sunesjul (vilket jag har inspelat) så kan jag inte riktigt hålla med om det, men eftersom jag hade det inspelat kanske jag tyckt det tidigare år men inte nu. Nej jag måste säga att jag tycker att Mysteriet på greveholm är tidernas bästa julkalender. Jag har både filmerna, dataspel och brädspel, så go ahead, ni kan kalla mig nörd!  den har allt, spänning, kärlek, mystik, humor ja allt. Om en sådan julkalender skulle visas nu så skulle jag lätt gå upp klockan 07.15 óch följa varenda avsnitt!


Årets jukalender däremot var nog inget att hänga i granen, vi tittade på första avsnittet och allt ska vara så modernt och overkligt nu föritden som de flesta andra barnprogram från 2000. nej tacka fan Mysteriet alltså, Ska det vara så ska det.
Så luta er tillbaka och njut här kommer första avsnittet:

http://www.youtube.com/watch?v=30H-yJkLfqs

http://www.youtube.com/watch?v=xl75BzG18N8&feature=related

Nu ska jag jobba lite och fundera ut min lucka till carl:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0